sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Friday, August 27

Hari yg TENSION plus SoNOK...!!

aku stresssssssssss....

assalamualaikum...dan salam sejahtera wat semua...wat pembaca yg setia...!!
hehe..
ok x lagu blog aku nie...hehe...^_^

ok..arinie hr JUMAAT..so..x de klas...aku bangun pkul 10pg..hahaha...trok x...x kan...??hehe...dh agk dh..hehe..
pas bangun...kemas bilik...bsuh baju..almaklumla..ade machine basuh bru..so..kite manfaatkan pe yg ade..hehe...
then...pas siap semua tu..aku pown kemas buku2...siapkan pe yg patot..then..ngan siyah wat fisio..adoii..cuti dh nk dekat..tapi satu pe pun aku x faham...TENSIONNNNNN.....but relex...ade mse lagi kan..!!
cool down...
.................................
so...tadi...guess what..aku g bazar..ngan ayu..tehah..isma..ain n DEKO..hahaha..
kami g nek van...tension gak td...lama gler tggu van..
pastu...tengah dok rebut2 nek..tibe2...SI TUT..telah memaki kami..alangkah sakitnye ht...sakit glerrrrrrrr....mcm **** je.. mengonggilersewelsakai
ade ke patot...agak2 la..bulan pose...jgn maki2...kami bukan wat salah pown...
naseb bek ade gentleman sggup sacrifice for us...
mmm...
sabar je la...
...................................
dah nek van..siap mengumpat2 si mak joyah n the geng..hahaha...perangai cantik..!!
ye la..panas x hbis...
geram siot..sape yg x geram..kene maki free2 je td...
siap la si TUT..ade ubi ade batas...hahaha..jhatnye..!!
..........................
sampai di bzar..pe lagi..shopping time..!!
emmm...rase x happening sgt...sbb kat semenajg lagi riuh...hehe..pe2..bintulu nie makanan byk pelik..
hahaha...so..kite kene la mencuba.tol x..tapi agak2 la..tgok yg halal..pe2..BINTULU..the best..!!

mmmm...tadi aku usha..satu gerai..ade char kue teow...adoiii..perghhh...sedap bau...sabar2...nk beli..tapi nasi kat bilik..tadi roomate dh beli..emmm..takot ikut nafsu sgt..so..aku abaikan..simpan dlam hati je la...
sian aku..=(

.........................................
dh3..x pyah nk ngade2 kat sini..sedey la sgt..relex sude...
so..aku ngan geng2..beli la..makanan...kebab..air..n bontot ayam...sodap wei....
isma..beli byk gak....hehe..
tehah lagi la...haha..no komen..!!
ain...dh demam..tapi beli ais...kang ade yg kene tarik telinga..hehe..
roomate aku...relex je..beli ala kadar...berjimat cm aku..haha...
....................................
tepat pkul 6ptg..kami g sing kong...beli barang dapur lak...hehe..
siap ade list gitu..ye la..takot ade yg lupe...yg pelik..last2 ade gak mende yg aku lupa...AIR KOTAK...huwaaaaaa....
lupe2...
mmm..
x pela..next time g kuar lg ye...

........................................

k...nie time yg paling aku benci...!!
si drebar..x tunai janji...
kata nak ambik pkul 6.15..
tapi batang hidung..batang rokok..semua jenis batang la...x nampak pown..
sakitnye hati..
kami berenam...duk bertenggek kat tepi jalan..tggu....
adoi..
jam nk dekat buka..
x deeeeeeeeeeeeeeee
 pastue..kami berenam...pelan2...lintas jalan besar..bahayaaaaaa....
sian aku....takot...!!
sabar je la..
sebelum tu..aku suh ain col teksi..gune hp aku...semua x de teksi...tensyen lagi..
x pe x pe..dugaan ALLAH..ALLah nk uji aku nie...sabar ye syg...hehe
kkk...pas dh lintas...teksi col.....alhamdulillah..ade gak teksi...
2 teksi...THX UNCLE...
kami pown berbuka dalam teksi..lawak..masing2 muka penat...
sambil menunggu van...muka tesyen ke tu..haha..


tibe2...tut...tut..deringan lagu OST ADAMAYA...
ceh..teksi len col...die maki2 aku plak..
adoii...aku sedey gler nie..die mrah aku..kata mne korg..die tggu..
adooii..panas nie..
tadi mse ain col..kata x dee..x ley ambik..skang ley plak..
berdesing telinga nie...
sabar je la..pastu..
aku trus ttup hp..pdan muke...pues hati aku...

sampai dlam bilik..pe lagi makan nasi..nyum...nyum...solat n now..writing this lovely blog..hahaha..
aku pnye suke la kan...hahaha..

so..pengajaran...pas nie aku x nak nek van dh...n kua make sure..ade kwn2...jgn sorg2..kang x psal2..kene culik...n sabar setiap mse..ade hikmah...ok...don emooo sgt...relex...dalam pe pun situasi...ok...chill syg...^_^

k la...nk wat keje len plak..smbil edit pic..hehe..my hobby...
wat semua..selamat berpuasa...n selamat balik kg pde sape yg dh balik...
pda yg x balek..relex k...kat sini pown best gak raya..at least korg ade xprience...pengalaman mematangkan seseorg...tol x..??
depan sing kong...lokasi kejadian itu..hahaha..

k...hayati la..
hope dpt jumpe lagi...salam ramadhan,,^_^

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...