sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Wednesday, July 27

BERLETER KEJAP..

AlFatihah buat arwah ayahanda Asphalela(cik la) kerana sakit jantung...

Assalamualaikum..
Sebenarnye..aku nak berleter psal musuh2 yng benci siot ngan family aku..
aku pon tak tahu nape yang dorg duk dengki sgt2..
masing2 pompuan..
perangai serius macam SETAN...maaf la..ayat aku kali nie agak ksar sgt2..tapi serius aku mmg x tahan..biler ibu ngan ayh aku wat kebaikan..tapi dorang seolah2 anggap kebaikan yang dibuat tu macam KEJAHATAN..
weii mangkuk2..korang nie namanya ade kedudukan dalam negeri..tapi akal x de..
serius sebijik macam monkey2 kat zoo...bengong..!!
Korang bukan baru hari nie kenal family aku...suke2 hati je korang fitnah family aku kan..
ikot hati aku la kan..nak je aku doa bg korang kene bala..tapi aku x macam korang..sebab ape tau..??
Sebab aku still waras..aku still ade iman..aku still de akal..tak macam korang..
tau ngumpat..macam wat keje elok..padahal..same je spesies manusia tak guna..
maaf la aku akan emosional malam nie...
aku btambah marah biler..geng2 x guna nie boley plak g umah cik la..(kenduri arwah kot)..dorang le pos..pasal cik la delete fb dorang..eloo.ooo..fb nie hak masing2..bukan hak kepala hotak korang..suke hati la die nk remove sape2..lagi satu...dr ko ckap belakang2..meh depan2 la..dasar penakot...
Selagi lagi ko usik mak ayah aku..mmg mati la aku ckap sekali lagi...

nama2 mangkuk2 yang giler kuasa dan suke fitnah orang...

ROSLIJAH(KEPALA)
NORHAYATI
KAK N
LIZA
N GENG2 MANGKUK TINGKAT..N MANGKUK JAMBAN..

Insaflah korang..padahal korang satu organisasi..nape nak tikam member2 sendiri..walaupun aku nie still budak2 student..tapi aku kenal family aku..dorang gune duet sendiri bantu org susah..wat keje...
yang korang dengku sangat apahal..
Lagi satu aku nak pesan pada yang nak cari psal erk..
Allah dengar doa hamba yang teraniaya..korang fikir la..setakat nie..bape banyak fitnah kornag buat kat aku ngan family aku...aku pendam dalm hati dlu..dan jangan bermain dengan duri..kalu takut tertusuk ke hati..!
Kan dh kene sumpah seranah aku nie..terok bebenor anak dara nie..hehehe
Manusia yang bongkak takkan duk atas je selalu..egt tu aje..



*The bad things..saya nie garang dan panas baran orangnyer...x caye...g tnye rumet saya..hehe
And the good things..saya tak suka berdendam..dan saya tak marah lame2..
tapi make sure la ..as long as u seek forgiveness dan janji tak buat lagi..its ok with me..;))
Saya tak pilih permusuhan..tapi kalu awak yang mulakan dlu..mmg nak mati la..

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...