sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Wednesday, February 2

Pendam...


Assalamualaikum..

Dah masuk bulan Februari...emm..cepat masa berlalu..walaupon jam lambat berputar...nk balik umah la...rindunyeee,,,
emmm..ok2..nk cter sumthg..
Penah dgr x penyakit hti..dalam anatomi mungkinn DR cheng ade ajar..tapi penyakitnye x seterok parasite yg menghancuskannyaaaaaaa...
aku nie maybe x sempurna..tapi kadang kala terfikir..kalu betul aku jahat..tolong la bgtau..jgn la pendam..smpai kdg2 aku hilang rasa hormat kat someone...
sbb aku nie manusia biase.
hati tak tertanggung dek rase sakit melampau.
tak perlu la awak nak tunjukkan permusuhan.
itu sume cume mengusutkan.
belajarla menjadi lebih matang. 
belajar menghormati orang lain.
belajar juga menerime keadaan org lain.
kalau ditakdirkan awak rase ape yang saye rase, 
baru awak tahu langit tuh tinggi atau rendah.
**maaf, sedikit emo disini.

janganla dok simpan hasad berbaur dengki. mula mula iri hati. atau dengan erti kata lain jealous. lepas tu, bertukar jadi edisi dengki. tak puas hati jugak, tabur fitnah sane sini dan dan bertukar jadi pergaduhan puak A  dan B. haishh. malas sungguh aku nak ambil port. masing masing dah meningkat umur. masing masing nanti akan tua ganyut. udah udah la tuh. kau buat hal kau. kami buat hal kami. senang kan. mudah seperti ABC. .wakaka dahsyat kan. kadang kadang, perempuan seayu ini (auta) mampu berubah menjadi anak the hulk. haaa. jangan main main. mulut semanis ini (over auta) mampu menjadi tak ubah seperti tongkeng ayam. wakaka ini lagi super dahsyat. so moral value yang kite dapat disini adalah, jangan suka mencari pasal kalau taknak pasal itu mencari tuan die balik yeh.  wuwuwuwu takot kan?? haha

sy nak terbang balik umah...maybe dgn cr nie..korang x yah lg sakit ht..tol x...mengong..! hahaha

jagela diri dan maruah.
sebagai muslimah.
sebagai anak dara kpd kedue ibu bape.
sebagai seorang yang memiliki ilmu.
insyaAllah..kehidupan akan lebih diberkati..

jadi..sy ulang skali lagi..kalu sy de wat msalah..atau wat awak semua kecik ht..maaf...maybe dulu2 rmai gak yg BENCI ngan sy..sy sedar..tapi nie di luar pengetahuan sy...sy x tau salah sy..tapi korg cerita..then bgtau ape salah sy..insyaAllah sy akan berubah..berubah kepada kebaikan...;))
n sy x kan kecik ht la..so..JUJUR la ngan sy...sy jenis open minded...walapun agak emo....

nie khas untuk someone-gurl yg kos hutan..juniorrrr..mbik kau..!! aku x cari psal ngan ko..so pesal ko nie hah!!kalu jumpe...sy nk slow talk skit..pe yg sy buat..smpai awak benci sgt ngan sy...jgn risau..sy ley terima ape sje salah sy..cume sy x ley terima kalu awak mencanang sy..tu jeee..

so..jgn nk buat hal lg erk..kang sy tarik rambut..x mo lepas..hahahaha
Assalamualaikum..
k bye2 semua...

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...