sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Sunday, February 6

Misi Selamatkan Awak..

Assalamualaikum....
selamat pagi Malaysia dn Borneo..!!...
arghhhhhh(mengeliat ngade)....
awal nye bangun rinie..
yep...
mmg awal..
sbb kene bagi anak2 aku yg makin membesar...
n nakal2...

tapi...
emmm
citer sedey nieee

ntah la..
mungkin dh ajal..
anak aku yg sekor nie..
mati..
sebak x ley nk kata..
terkejut..
mmg terkejut beruk..ala-ala kingkong...
;((
ntah la..sakit ape..
tggal 45 ekor..
ape yg kureng kasih syg aku kasi..
pagi2 cukup makan..ptg diberi makan..
kebersihan kami jaga...
emmm
mcm aku kata la kan...takdir..
............................................................

so..on the way balik ke bilik msg2..
mata aku ngan member2 tertmpu pd kandang lembu...
ntah..hati x sedap..
kwn aku sorg nie teGoo,,,,
eh...ank lembu dalam longkang,,,,
what???
dalam longkang...
besar kowt anak dye(x de la besar mcm maknye)...kui..kui...;))

mmg nk go on jalan..tapi nampak cm pelik..
sian kowt..
aku ngah member2...
terjun dr bukit...trus ke lokasi kejadian...
alahai...
anak lembu tu baru lhir..sbb nampak kesan darah...
lonkang x de la dlm sgt...
tapi mmg die x ley nk panjat...
sbb kaki n lutut die lembut lg..
sian sgt...pe lagi..aku ngan shafiqah...
angkat trus letak kat sebelah kandang..(kire dekat..egt nk letak dlm..tapi mak die mmg x kenang budi..garang siot...hahahaha)

bau jgn ckap la..bau taik lembu...
mmg nampak disgusting kan..tapi..
hati mmg tersentuh,,ye la..
anak aku sekor dh mati..
tapi aku dh selamatkan sekor anak lembu..mmmm
sekrg...aku makin syg n suke pd haiwan...
;))

nie hiasan semata2...tapi keadaan longkang tu ala-ala mcm nie la..;))


*Alhamdulillah...seronok tolong haiwan..meskipun..dorg x kan blas balik...
bukan blasan yg aku pinta...
sbb aku tolong cukup ikhlas...
aku dpt pengalamn...first experience...pegang anak lembu...
giler berat...tapi..
mcm aku kata..
aku seronok..
haha..

................................




No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...