sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Friday, December 2

Aku dah buat Yang TERBAIK..

Pejam celik..pejam celik..sekejap je kita masuk bulan 12 nie kan..sedar2..ade 4 bulan aje lagi di Bintulu nie.
cepat atau lambat..kite sendiri yang akan nilai..ape sebenarnya masa dan kehidupan..sama ada kita gunakan sebaiknya atau kita hanya gunakan untuk benda sebaliknya..
tepuk dada tanya selera..^_^
Macam2 aku kene dugaan dari time praktikal until now..
X cukup dengan ketawa dan senyuman..
air mata kadang2 selalu je mengalir..aku pun x tau..adakah aku tersilap memilih jalan...atau cara aku yg salah..
aku tak suke merungut..sebab orang tua2 kata tak elok merungut..nanti kebaikan..Allah akan tarik..
so..aku hanya mampu berdoa..dan look calm..;)
just sometime..aku dah x nak emo2 dah..buruk perangai..t tak de sape nak kawan dgn aku dah..tol x.??
so..dengan cara mengalirkan air mata..akan tenangkn diri aku..
its happen spontaneous.. maybe sebab malu.malu.malu.malu..dan malu..
mungkin mereka tak faham
mereka tak nak fahami..
atau 
mereka sendiri memang tak memahami ape sebenarnya yang berlaku pd seseorang itu..
lain orang..lain perasaan..so..susah kite nk predict..
macam tu jugak aku..
kite kene respect someone itu..terima dia seadanya..
sebab kite x tau..
kadang2..kalu die perasan kan..
Orang yang selalu buat kita ketawa mungkin adalah orang yang paling sedih dalam dunianya. dia 

berusaha bergembira dan menggembirakan orang lain, agar dia tahu, dunia masih mampu tertawa 
bersamanya.. macam tu jugak..dengan seseorang yang ade kekurangan pada dirinya..

kadang2 kite x tau...nape die selalu sendirian..tak nak bergaul dengan orang..tapi zaman sekrang..biase la orang cerdik pandai..suka sgt buat presepsi yang merepek..dorang mesti cakap n ngumpat2..yang budak tu sombong la..berat mulut la..x reti nk ramah la..padahal..macam2 bermain dalam otak budak tu..mungkin die ade msalah..Ade kekurangan yang membuatkan kadang kala die rase diri die x diperlukan oleh orang sekeliling..

buang presepsi buruk pasal orang..sebab setiap manusia tidak sempurna..tapi dengan akal yang sempurna..mampu menjadikan seseorang yang tidak sempurna kepada yang baik akhlaknya..indah bicaranya.. 
yes..aku pon x sempurna..tapi insyaAllah..Allah jadikan sesuatu mesti ade hikmahnya..ade sebabnye..
Senyuman hanya mampu terukir di bibir..untuk sembunyikan ape saje masalah..cume kdg2..x sengaja terlempar masalah pd orang lain..maaf yeeeeeeee..^_^

Teringat presentation pagi td..seriusly..aku agak kecewa dan sedih sgt2.. usaha selama nie x mendtgkan hasil..aku x penah harapkan pujiaan setinggi gunung..tapi at least appreciate la keje aku nie.. memang malu x dpt nak ditahan dikomen yang agak pedas ala-ala MELODI la kononnye... ..pe2..time kaseh dengan komen anda ye Puan..saya akan cuba baiki..;)
pastu..ape lagi..aku tak ley nk tahan dh malu,..muka dh merah..mata dh berginang dengan air mata...tup..tup..
mengalir..menitik..cepat2 aku lap..ish..Allah saje tau..betapa malunye time tu..
InsyaAllah..aku akan cuba yang terbaik..just rase dh hampakan mama ngan baba..maafkan along ye..!! :"(

after presentation..muka yg sgt2 excted...;))

lihatlah muka yang dikritik pedas oleh juri Panel yang hadir...hahahaha


Hati yang gembira boleh diwajahkan dengan wajah yang gembira tetapi wajah yang gembira tidak semestinya mempunyai hati yang gembira
Oklah..ckupla bebelan aku hari nie..tahniah buat semua kwn2 yang berjaya present dgn baik,,untuk aku jugak..! besok nk g PC fair..doakan aku sampai dengan selamat..sekian shj salam...thx sudi bace ye..;))

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...