sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Sunday, September 18

Dia bukan Milikku...

Malam nie..tibe2..kepala hotak aku teringat lelaki2 yang penah jadi kisah hidup aku..

perkenalan dengan mereka..tidak semestinya..pada cinta..tapi pada talian persahabatan..;)


Lelaki2 nie jugak yang membuatkan aku menjadi seorang yang cukup matang..
X semestinya aku kapel ngan dorang,..
ade yang aku jadikan sebagai teman..
kenalan..
dan ade juga pernah menjadi seseorang yang amat penting dalam hidup aku...;))

dulu..time skolah..penah jugak aku sukakan sorang lelaki ini..
aku ingat lagi..mase tu umur aku baru darjah 6 kowt...aku pengwas..begitu juga dengan dia..
Nama die Imran..kire senior aku la..hhehe..=)
biase la orangnye..tinggi..kulit cerah..
tapi die x penah tau yang aku suke die..
siapa la aku nie kan kalu dibandingkan dgn member2 laen..hahaha..hak puih..! ade aku kesah ...?? hehehe
tapi betul gak arr..aku dlu comot giler..tembab..gemuk..dan comel..hahaha..
******************************************************************
Next..aku kenal mamat nie..kwn satu sekolah..ehem namanya...tinggi jugak.mmg taste aku tinggi2 orangnye..
tapi die dah ade gf la woiii..hahaha..next..rejected..aku x nak kaco bf orang..tapi jadi member..ape salahnye kan..;))
******************************************************************
Budak2 tuisyen aku..Zakie nama die..kitorang kwn..die seorang yang baek..hitam manis orangnyer..selalu gak cari pasal ngan aku time tusiyen..ape je aku sebut ke..cakap ke..mesti x kena..aku pun heran pahal lak mamat nie...hehehe..;))
die nie jugak kapel ngan member aku..tapi ley plak die citer buruk awek die kat aku..ke tak bangang punye jantan kan..rejected..!! Tapi still jadi member aku sampai sekarang..awek die lak skang dh kapel ngan orang laen..biase la wei..cinta monyet..! monyet betol..!! hahaha
******************************************************************
emm..seterusnya...ade 2 orang mamat sekolah aku..(Helmi..Faisal Mansor)
Kitorang time skolah..mane de hp..so..selalu je jumpe kat sekolah..kemas kelas same2..mane taknye..aku la penolong kelas..ketua kebersihan..semuanya aku...hohoho

******************************************************************
Ok..time nie..umur aku dh peringkat remaja..*matang sikit aje..
Aku jumpe R..anak penulis novel..
aku x nak tulis byk2 sgt..hahaha
time kitorang mula kenal..ade dua kebetulan..
first tersilap call @sms...aku pun x bape nk ingat la..
then..
abg angkat aku..satu apartment ngan die...
dari situ..aku ngan die..kenal2..
then..kapel..
lama jugk la..
tapi biase la..time tu aku masih x tau lagi cinta2..
gaduh2..
ade je yang x kena..
tak tau la salah sape..
ambik keputusan baik2..kitorang putus..padahal kitorang xpenah jumpe..
time kapel ngan die..itulah first love aku yang kire sweet la sgt kan..hahahaha..haik tuih..!! geli aku..
aku x penah jumpe die..begitu gak die..
tapi aku ngan die still kwan..yep..member...
******************************************************************
Next..aku berkawan ngan S..
ye..cinta yang aku paling sayang..sgt2 ..sampai lah sekrang..
tapi aku x kapel ngan die pun..
sebab ape tau..
family x restu..
hmmm..maybe die bukan jodoh aku..
tapi aku bertuah..sebab penah kenal die..
sebab cinta nie kan indah..
saat tu..aku rasakan hidup aku nie indah belaka...sebab adenye die..'
sedey gembira..die tempat aku luahkan segala2nya..
cinta aku dlu2 until now..
aku x penah dating..x penah sentuh tangan..
hanya dengar suara shj..
until now..selepas aku pisah ngan S..belum ade yang dpt gantikan dia..
maybe pasnie..aku x nak kapel2 dah..trus nk ade ikatan sah..
baru indah kan..;)
******************************************************************
Kemudian..aku jumpe H...di UPm..biase la perasaan nie ntah la..cinta ke suke saje..
dengan die..aku sentiasa bg support..aku anggap mcm abg aku...
tapi lumrah alam...
berlaku sengketa*perghh ayat..hahaha
pe2..aku tetap sayang dan rindu die...;) my only brother..
then..i jumpe adik aku..S..
seorang yg sgt rock..dan ensem auwww....hehehe
aku syg jugak die..still sekarang...=)
mereka2 nie aku jadikan teman..dan aku selalu support dorang..
still sekarang aku setia tggu..siapela jodoh aku kan..
so..x nak diingat kesah lama..;)
******************************************************************
HIKMAH Allah menemukan kita dengan orang yang salah

* supaya kita dapat menjadi penilai yang baik..
* supaya kita sedar, Bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa mengharapkan pertolongan Allah..
* supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK, KHAS UNTUK DIRI KITA..
...* supaya kita sedar, Bahawa ALLAH YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG, kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yang hebat untuk kita dan kehidupan kita dimasa hadapan …
* supaya kita dapat mengutip pengalaman yang tidak semua orang berpeluang untuk mengalamninya..
* supaya kita menjadi MANUSIA yang HEBAT JIWANYA..
* supaya kita lebih faham bahawa CINTA yang TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH..
* supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YANG TIDAK SELAMANYA KEKAL.. TQ ALLAH (^^,)V

so..untuk kwn2 yang penah putus cinta..jgn la nk sedey segala bagai..ade yang bunuh diri la..ngamok2..moody la..n everything la..relex..take a deep breath dan hayati kata2 di atas...okay..!!

No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...