sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Tuesday, September 14

Raya sakan...sakan ke?

assalamualaikum w.b.t
salam sejahtera..
first raya..aku agak bz..almaklumla...org bz...kuwang2...emm...mood malas nk type nie..ntah la.. nape...
nk kata sebak pown x raya kalinie...hehe...
mcm2 citer la..sebelum raya...
sehari sebelum raya...aku kemas2 umah..ye la besok raya...pack2 barang..nk balik umah opah...2 jam gak la..tapi nakCamry..x de la lama sgt..sejam je kot..dalam keta..duk besesak2...hahaha..masing2 gemok...gemok ke???aku x kowt...hahaha...yg sibaby x duk senyap...kedepan..keblkg...fenin..byk fenin...!!


smpai umah opah..rehat dlu..ptg tu..kami g bazar ramadhan di perak..kuala kngsr...best siot..mcm2 ada..tapi pe2..x ley klahkan bintulu..!!
hidup BINTULu...hahaha...
pastu..beli itu..beli ini...bwa opah skali..tapi si adik x ikot..bia je la kat die..pemalas...hahaha..jhat2..
 pas beli itu, beli ini....kami pown balikla....umah opah...giler jauh kot dr umah ke kuala...


mase nk smpai..sedara dr kL..smpai.,
malam tu..kami berbuka same...best sgt..mmg sonok..dpt kumpul rmai2...


Pagi raya...hahaha
dinanti...
bangun awal...mandi sunat....
pastu..siap2..pakai baju raya...hehehe...
baju baru...dengan seledng...hahah..
g solat sunat hary raya...sebak sgt2..nth la nape pg raya  nie....giler nk touching2...hahaha
pastu kan..kami bergambr beramai2...
tapi part x best..semua gmbr hilang...gtal sgt tgn aku nie..pdan muke aku..!!!
sorry semua...sedara2 gambr korg x de..kene virus..cume ade..gmbr2 aku je yg selamat...hahaha..


pas tu...kami g beraya kt umah sedra terdekt...pastu...ptg tu trus balik umah...emm..smpai malam...penat...lalu...
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


Raya Kedua....
kemas time...!!!
rajinyer..anak dara sapa lanie kann..hahaha
anak didik..sa'ari fadzil n suraiya la...
bagus2..
pas kmas2...angkat itu..angkat ini..rehat sepanjg hr..tapi kwn2 baba lak dtg..nk beraya..kene wat air...
tesyenyeeeeeeee....
nape la jhat sgt aku nie kan..!!
hehehe..sje wat jhat ni..bese sgt,,!!


Raya ketiga.....
Open house...adoi..dh la kene bgun awal..prepare pe yg patot..setting tempat katering..
jap lg ade org dtg..kene la bersiap2..
aku dh la x mandi lgsung..
kene siap2...
emm..rmai gak org dtg umah..dlm 300 lebey...
tapi ayah aku target 600 lebey..alhamdulillah..kalu x gerenti patah kaki tgn aku..hahaha..


raya kali nie..x de pe yg best selain dr..balik cuty..hahaha..
so skang aku kat SP inn..tesyen..dok sorg2..makcik lak meeting..aku x ley masuk...hahaha..dok la luar..
k la..nie ade gambr2 yg sempat di snap...

Raya pertama...posing kat umah kwn baba...
Raya pertama..amacam sweet x...hahaha...
rumah terbuka di rumah...Raya ketiga...raya kedua x kua mne..

ngan sepupu trsyg..thx coming yeee
Rajinnyeeee..hahaha..mmg pown...

depan umah....

bersama mama terchenta
antara juadah yg disediakan....mcm2ade..ais kcg..sate..lemang..nasi minyak...n byk lagi la..
with my sis...
ngan abg..kamila yg penat..hahaha..sian x...

k la..aku ngah tesyen nie...aku x tau nk wat pe kat sp inn nie..agak2..pkul 1 kowt smpai umah....penat siot..duk sje..haha...
pe2..selasa next week..aku akan fly ke bintulu..tapi satu assgment pown x  siap g..tahniah..tahniah..hahaha
nk wat cmne kan..bz...bz wat keje len..hahaha.
k ye semua..maaf kalu aku de wat slah..dosa..aku nie manusia biase..wat sesape yg penah wat aku sakit ht..aku akan maafkan kalu korg bg aku duet raye..hehehe...
SALAM LEBARAN semua...^_^....
heppy slalu tau..!!
assalamualaikum....




No comments:

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...