sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Saturday, March 24

DIPLOMA..selesai... Done..!♥

Finally, this time come,..
diploma yang aku harungi selama 3 tahun di Bumi Borneo nie.. telah berakhir,..
selama 3 tahun..macam2 aku harungi, aku belajar, dan aku teroka..
lebeh lebeh lagi, aku bukan di semenanjg, tapi di negeri orang.. SARAWAK..
selama 3 tahun nie jugak, aku belajar maksud berdikari.. sangat sangat terseksa berjauhan dengan keluarga..
alhamdulillah.. dengan semangat dan sokongan moral keluarga, kawan2 dan orang sekeliling.. hati nie tanpa rase gentar..aku cuba harunginya..
walaupun aku tak officially graduate.. tapi aku dah tamat study..Alhamdulillah..syukur Ya Allah..kau beri aku peluang merasai kejayaan iaitu aku berjaya dapat DIPLOMA.. berbaloi sangat sangat..;))
weeeeeeeeeeeee..^_^
Biler tamat diploma..
next, aku terpaksa tinggalkan negeri nie..
negeri yang aku jajahi bersama sama sahabat..
aku still ingat, macam mne mama ngan baba aku anta aku..
adoi.. kecut perut.. dalam mind, cmne nak survive.. selama ne lak x penah stau asrama..
^_^, time by time, days by days, months by months,, and finally after 3 years, diploma is done..!!
perpisahan nie pasti akan berlaku..
pagi tadi aku anta ain..
ape lagi..
sesi mengalir kan air mata berlaku..
masing2 muke merah aje..buruk beno nangis nangis..
yang kunun cekal hati..teriak jugak..hahahaha..
ramai jugak member yang dah lame balik..
skang tinggal la bape kerat aje..
menghintung hari..sabar la ye.. de 4 hari lagi sebelum aku tinggal Bintulu nie..
sebak.sedih.gelisah.giler semua perasaan nie bercampur campur dalam hidup aku nie sejak dua menjak nie..
hmm..
pada yang dah balik..goodluck tau..take care..pada junior2 atau sape2 yang x jumpe aku nanti..jangan sedih..aku saynag korang ketat ketat tau.
okay la..sedih nak update banyak2..laen kali aje la aku update..hows my life after diploma..;))
pada member2.. jaga diri.. jumpe time konvo nanti ye..
;)



*pada member aku sayang..tehah, ain..dan roomate aku..ayu.. maafkan aku andai aku penah wat salah dan silap..halalkan segala ape yang patot, makan minum, ilmu, dan semuala..
terima kseh menjadi sahabat aku selama 3 tahun..macam macam kita lalui same2.. gado gado, gelak tawa, ngumpat, makan same g kelas same2, shopping same, dan macam2 la kite buat..
semua nie akan aku ukir dan simpan dan semat dalam hati aku..
thats my promise..insyaAllah, aku tak kan lupe..;)) korang la sahabat yang paling best, Cool.. love u sayang..

*pada adik2 junior yang aku sayang... maafkan akak ye dik..akak x mampu jadi kakak yang baik..
korang study la rajin2.. kecapi pointer yang excellent, untuk mase depan korang jugak.. pointer ngan koko nie penting, mase nak apply upu nanti, tgok macam akak..kelam kabut nak pulun last minute,.. jangan jadi macam akak ye.. thx sudi jadi tempat untuk akak luah perasaan, nak manje segala bagai..pe2..akak sayang korang..;(
especially, for my beloved.. Nazila Che Mat, dan Shahfizat Shahmuri.. sayang korang. sampai biler biler.

*UPMKB.. pada semua staff HEP, AKADEMIK, TPU dan semuala.., lecture yang penah ngajar aku.. pada felo dan PA tercinta.. pak guard, makcik makcik fudkot.  time kaseh atas segalanya,, sebak lak rase nak tinggal upmkb nie.keadaan sekeliling bintulu yang paling aku rindu..aduh..sedihnye..hanya gambar jadi peganti..thanks for the memories..;) kalaula upmkb ade kat kulim..memang aku akan apply woooooo.. siesly~~

*pda tempat yang aku penah praktika..memori yang indah.sakit.pedih..a.k.a bittersweet memories.. aku x kan lupe...;))thx pda semua staff..

dan lastly, pada sape 2 yang aku penah cari pasal. atau korang sendiri yang cari psal ngan aku..
aku minta maaf banyak banyak.. dan aku maafkan kesalahan korang.. walaupun hati sedih.marah.geram..biasela..
aku nie manusia yang x sempurna..;)) k..

ok..besok nak g ekspo..kalu rajin aku upload gambr..okbai.

2 comments:

Munira mustapher said...

Sedih kan nak berpisah dgn kawan2.. takpe sue, jumpa lagi kalau ada jodoh panjang :) hee.. kat Serdang ke? mana tahu kan? :)

Sue Chenta said...

insyaAllah..;) harap2 dpt jumpe dorang..

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...