sUE cHENTA,,?? ini bukanlah nama sebenar sy...Antara yang sy sering guna ialah Sue Chenta,Kiasan Chenta,Adah dan Sue Suffiyah...Saya memang suke nama-nama tu..Hobi saya menulis..apa saja yang terlintas dalam fikiran saya..Selalunya..entri yang saya postkan nie..berdasarkan peristiwa semasa atau saya tujukan pada someone n teman-teman.. Saya dilahirkan dalam bulan Julai 1991..dan berbintang Cancer..Saya suke bergambar,berjalan-jalan..sendirian..Dengar muzik..n Berpuisi...Em..dah tak ade ape nk ditulis..itu saja dari Sue Chenta...Selamat membaca...!! Ceria2 selalu ye...;))
(Kalau ade yg tak bape suke blog sy..annoying ngan blog saya...x pe...saya x kesah pon..x marah...Korang nampak x button hujung yang mcm bentuk "X"..feel free to click it...ok??..;))

♥ Jika tak mampu mencinta, jangan pernah sentuh hati seseorang. Jika tak mampu setia, jangan pernah mengukir janji. Jika tak mampu menggenggam hubungan, jangan pernah memberi harapan. Kerana hati manusia itu terlalu bernilai untuk disakiti. Terlalu mahal untuk disia-siakan dan terlalu berharga untuk dihancurkan. Pesan pada diri, usah tersalah memberi hati pada insan yang tak sudi, pada insan yang tidak mengerti. Sekali kau memberi, selamanya dia di hati. Sekali kai dilukai, sampai bila-bila tetap kau ingati. Pesan lagi pada diri, hati-hatilah dalam memberi hati sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping hati..;)

Saturday, March 13

Cinta aku berakhir disini..~~

Menemui Syg...yg amat ayg syg sampai bler2...
coretan nie sue lakarkan tatkla syg mengirim sms tentang pemergianmu..'

mengapa syg mengungkapkan rasa cinta..jika syg x mampu menjaganya..
mengapa syg menjanjikan cinta dan kebahgiaan ..jika syg x mampu menjaganya..

pe salah ayg..
memg benar kita sering bertelagah..
namun jauh di sudut ht..tidak penah ayg menyimpan dendam di hati..
itu merupakan detik pahit dan manis sepanjg kita bersama..

mungkin terdpt kekurngan ayg..
yg x terdpt pd sidia..
maafkan ayg..

ayg tidak mampu menghilangkan rasa rindu pd syg..
setiap pagi..at least 3 x syg akan mengucapkan ucapan selamat pg..
kini..tiada lagi..sms atau pggilan dr syg..
air mata mengalir mengenang..gelak tawa..n kenangan bler bersama..

meskipun ayg tau..syg ada yg baru..
namun..cinta dalam ht inie..x kan ada pengganti..
ayg teringat janji2 kite..
nak pkai baju ape bler kawin nanti..n mcm2 impian dirancg..

namun kini tinggal kenangan..
syg jgn risau ye..
ayg x kan nangis lg..
ayg akan cuba tahan dr nngis..nie janji ayg..
akan jd setabah yg mungkin..

bahagia la syg di sampingnya..

sampai sini coretan ayg wat syg..
andai syg terbaca coretan nie..
ingatlah..sejauh mana kita terpisah..
ayg akan sematkan dalam ht..
tiada lagi ruang utk yg lain..selain syg..

syg..jga diri bek2..
pasnie......
maafkan ayg..
ayg x mampu menulis coretan nie lagi..
hanya yg syg perlu tahu..ayg sygkan syg..sampai bila2...

YA ALLAH..KAU SAHAJA KINI DALAM HIDUPKU..
KUATKAN JIWAKU..KUATKAN IMAN KU..
SESUNGGUHNYA..AKU X MAMPU HADAPI SEMUA INI SEORANGAN..
TEMANILAH AKU YA ALLAH..
Sue Suffiyah..~~

2 comments:

Anonymous said...

sabar ekh,dugaan idup tuh..

Sue Chenta said...

thx anonymous....=)

Story

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...